Hotel 2.0 - Un blog dedicat noilor sisteme software pentru managementul hotelurilor – Ne mutăm sau nu în cloud? – Partea întâi

Bine ați venit la Hotel 2.0 – un blog găzduit de Vilicotel și care este dedicat noilor sisteme software pentru managementul hotelurilor și pensiunilor!

Chestionar. Ne mutăm sau nu în cloud?

Arhitecturi Hotel 2.0

Apariția și dezvoltarea în ultimele două decade a unor noi tehnologii, bazate pe Web 2.0, pe dispozitivele mobile și pe dezvoltarea fără precedent a rețelelor sociale au făcut ca domeniul turismului și al ospitalității să cunoască adevărate convulsii pe linia modului de desfășurare a businessului și putem spune că acest trend de inovare și aplicare rapidă în practică nu pare să se diminueze, ba chiar dimpotrivă.

Considerăm că toate aceste aspecte noi care se întrepătrund la nivel tehnologic și de business au creat premisele apariției noilor arhitecturi Hotel 2.0, concepute pentru a integra cât mai flexibil posibil, diversele sisteme care alcătuiesc astăzi soluțiile moderne de gestiune hotelieră. Aceste arhitecturi distribuite pot cuprinde module de front desk, channel manager, booking engines, sau revenue management. De asemenea, aceste sisteme pot fi integrate cu soluții personalizate de web cu facilități de direct booking, sau cu sisteme third-party de monitorizare și control al accesului.

Și, pentru a ne putea face o imagine mai exactă a diversității și complexității acestor noi arhitecturi, mai adăugăm faptul că aceste sisteme distribuite integrează arhitecturi client-server, accesează și integrează intensiv Internetul cu tot ce poate oferi acesta, de la aplicațiile Web 2.0 și serviciile web de tip SaaS și până la rețelele sociale și la cloud, oferind funcționalitatea și pe dispozitivele mobile.

Având în vedere cele de mai sus, convingerea împărtășită tot mai mult în rândurile personalului managerial din hoteluri este aceea conform căreia IT-ul se schimbă, iar dacă industria hotelieră nu ține pasul cu aceste schimbări, aceasta va avea de suferit serioase limitări ale businessului.

Blogul Hotel 2.0 își propune deci, pe de o parte să informeze comunitatea interesată asupra noilor sisteme software și asupra noilor tendințe manifestate în industria ospitalității și, pe de altă parte, să formeze personalul de management hotelier în înțelegerea mai profundă a modului în care noile tehnologii și sisteme software care apar, reușesc să ofere funcționalități sporite cu impact direct la nivel operațional, de marketing, sau chiar la nivelul de ansamblu al businessului hotelier.

Ne mutăm sau nu în cloud? (Partea întâi)

În ultima perioadă au apărut o serie de articole, atât în presa de specialitate scrisă, cât mai ales în cea online, articole referitoare la avantajele pe care le oferă soluțiile de management hotelier în cloud față de cele oferite de așa zisele sisteme legacy. Evident, această întrebare are sens doar în cazul în care hotelul sau proprietatea beneficiază deja, de mai mult timp de un sistem software operațional, instalat on-premises. Aceste articole sunt, în mai toate cazurile, publicate sau inițiate de ofertanți de servicii PMS în cloud care sunt mai nou intrați în această branșă, și care de regulă nu au soluții software instalabile on-premises.

În cazul acestei mini-serii de trei articole vom încerca să prezentăm întreaga problematică, să arătăm că această mutare este de fapt o decizie majoră a businessului și, ca atare, trebuie să fie dictată de motive derivate din strategia de business, care este, sau ar trebui să fie, proprie fiecărui hotel în parte. Sperăm ca la sfârșitul mini-seriei, managerul de business hotelier să poată răspunde, în cunoștință de cauză, la următoarele întrebări:

·         Este necesară mutarea în cloud și, dacă da, când ar fi această mutare oportună?

·         Cunosc riscurile asociate cu această mutare?

·         Cunosc ce funcționalitate pierd și ce funcționalitate câștig?

·         Sunt costurile tranziției rezonabile și justificate prin prisma analizei ROI?

Cele mai importante 10 trenduri resimțite în businessul hotelier

În ultimele două decade am fost cu toții martorii schimbărilor profunde, disruptive, adevărate schimbări de paradigmă, care au avut loc domeniul businessului ospitalității.

Din consultarea unor statistici publicate pe situri specializate dintre care cităm Statistic Brain, TripBarometer, Hotelmanagement.net, Hospitalitynet.org , Travelport.com, 4hoteliers.com, TripAdvisor,  sau Forbes rezultă următoarele tendințe majore manifestate în industria turismului și a ospitalității:

·         Tot mai multe rezervări se fac de pe Internet;

·         Continua creștere a popularității agențiilor de călătorie online (OTA);

·         Călătorii sunt tot mai tineri și mai versați în tehnologie cu prognoza că până în 2020, 50% din cheltuielile de călătorie vor fi atribuite generației Y (născută între 1978 și 1994);

·         Călătorii utilizează din ce în ce mai mult pentru rezervare platformele mobile;

·         Dependența tot mai mare a noilor călători de rețelele de socializare pentru informare, alegere, planificare, sau chiar rezervare (Facebook) a excursiilor;

·         Rețelele de socializare și review-urile online continua să crească în importanță și au un impact direct din ce în ce mai pronunțat asupra încasărilor și profitabilității hotelurilor;

·         Creșterea numărului de călători internaționali;

·         Creșterea ratei de schimbare a joburilor din industria hotelieră;

·         Creșterea eco-turismului.

·         Creșterea atenției acordată călătorilor, creșterea focusului pe customer satisfaction și implementarea programelor de loialitate.

Din tendințele prezentate mai sus se poate remarca creșterea importanței segmentului de călători care utilizează tehnologiile specifice Web 2.0 pentru informarea, alegerea, planificarea și rezervarea călătoriilor. Acest segment este de asemenea foarte vocativ și își împărtășește liber impresiile fără nici o teamă sau prejudecată.

Mutarea în cloud este de natură să potențeze tehnologiile Hotel 2.0 și, ca atare, apare o nouă întrebare la care trebuie să putem răspunde, importantă pentru luarea deciziei de migrare:

·         Este atragerea segmentului reprezentat de generația Y o prioritate de business pentru hotel?

Încercați să completați acest chestionar acum, înainte de lecturarea următoarelor articole din serie!

© 2004-2017 AMBO Systems - Nearshore Romania